ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文
  2. 5 技術(工学)

Towards Human-Level Evaluation: Assessing the Potential of GPT-4 in Automated Evaluation and Feedback Generation on Japanese Essays

http://hdl.handle.net/10228/0002001157
http://hdl.handle.net/10228/0002001157
87184095-719c-450a-b1fa-f0b70da56f96
名前 / ファイル ライセンス アクション
10443063.pdf 10443063.pdf (177 KB)
Item type 共通アイテムタイプ(1)
公開日 2025-01-24
タイトル
タイトル Towards Human-Level Evaluation: Assessing the Potential of GPT-4 in Automated Evaluation and Feedback Generation on Japanese Essays
言語 en
著者 Nakamoto, Sayaka

× Nakamoto, Sayaka

en Nakamoto, Sayaka

Search repository
Okamoto, Yoshiaki

× Okamoto, Yoshiaki

en Okamoto, Yoshiaki

Search repository
Nakakouchi, Takashi

× Nakakouchi, Takashi

en Nakakouchi, Takashi

Search repository
嶋田, 和孝

× 嶋田, 和孝

WEKO 13734
e-Rad_Researcher 50346863
Scopus著者ID 7403686923
九工大研究者情報 196

en Shimada, Kazutaka

ja 嶋田, 和孝

Search repository
著作権関連情報
権利情報 Copyright (c) 2024 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, Automated Writing Evaluation (AWE) has been extensively researched within the field of AI in education. This paper explores generative AI, such as GPT-4, which has garnered significant attention for its ability to score essays and provide feedback to students. We designed prompts for GPT-4 to assign scores and rationales based on a given rubric and to generate feedback beneficial for students' development. We compared the evaluations produced by GPT-4 with those made by human evaluators. The results demonstrate GPT-4's potential to assist in generating evaluations at a human level. In addition, we analysed the consistency of the scoring and the quality of the rationales and feedback generated by GPT-4. In this paper, we will share our analysis and also describe the points that need to be improved for implementation in practice.
言語 en
備考
内容記述タイプ Other
内容記述 16th International Conference on Learning Technologies and Learning Environments (LTLE 2024), July 6-12, 2024, Takamatsu, Japan
言語 en
書誌情報 en : 2024 16th IIAI International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI)

発行日 2024-07-06
出版社
出版者 IEEE
キーワード
主題Scheme Other
主題 Automated Writing Evaluation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Automated Essay Scoring
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese Short Essay
キーワード
主題Scheme Other
主題 GPT-4
キーワード
主題Scheme Other
主題 LLM
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
DOI
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1109/IIAI-AAI63651.2024.00039
ISBN
識別子タイプ ISBN
関連識別子 979-8-3503-7790-3
会議記述
会議名 International Conference on Learning Technologies and Learning Environments
回次 16
開始年 2024
開始月 07
開始日 06
終了年 2024
終了月 07
終了日 12
開催国 JPN
査読の有無
値 yes
研究者情報
URL https://hyokadb02.jimu.kyutech.ac.jp/html/196_ja.html
論文ID(連携)
値 10443063
連携ID
値 12443
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-24 05:12:46.037993
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3