ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文
  2. 3 社会科学

Enhancing Moodle Insights: Leveraging Time Tracking Data Beyond Access Counts

http://hdl.handle.net/10228/0002001202
http://hdl.handle.net/10228/0002001202
af9dfcdb-804b-4bbd-bede-3dd425bfbe5b
名前 / ファイル ライセンス アクション
10444188.pdf 10444188.pdf (945 KB)
Item type 共通アイテムタイプ(1)
公開日 2025-01-31
タイトル
タイトル Enhancing Moodle Insights: Leveraging Time Tracking Data Beyond Access Counts
言語 en
著者 小林, 雄志

× 小林, 雄志

WEKO 35475
e-Rad_Researcher 50549491
Scopus著者ID 55607888800
ORCiD 0000-0003-2244-7391
九工大研究者情報 100001662

ja 小林, 雄志

en Kobayashi, Yuji

Search repository
宮浦, 崇

× 宮浦, 崇

WEKO 35616
e-Rad_Researcher 30509295
九工大研究者情報 100000584

ja 宮浦, 崇

en Miyaura, Takashi

Search repository
著作権関連情報
権利情報 Copyright (c) by IIAI. Unauthorized reproduction of this article is prohibited.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Moodle access logs have been widely used in learning analytics and institutional research to analyze educational activities. However, previous research primarily focused on accessing count data, overlooking the potential of leveraging the time-tracking data made possible by the addi-tion of IntelliBoard functionality to Moodle. This study explores novel applications of Moodle's time-tracking data. Specifically, we examined the relationship between access count and learn-ing time data, as well as the analytical possibilities of these datasets, in the context of a faculty development (FD) training course for newly hired instructors. The results suggest that incorpo-rating time-tracking data enables a more detailed analysis of learner behavior, presenting op-portunities to inform effective instructional design. This study proposes new methods of utilizing Moodle’s time-tracking data to complement the established use of access-count data in learning analytics and institutional research.
言語 en
備考
内容記述タイプ Other
内容記述 16th IIAI International Congress on Advanced Applied Informatics, IIAI AAI 2024, July 6-12, 2024, Takamatsu, Japan
言語 en
書誌情報 en : IIAI Letters on Institutional Research

巻 4, 発行日 2024-09-15
出版社
出版者 International Institute of Applied Informatics
言語 en
キーワード
主題Scheme Other
主題 Moodle
キーワード
主題Scheme Other
主題 Time tracking data
キーワード
主題Scheme Other
主題 IntelliBoard
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning analytics
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teaching analytics
キーワード
主題Scheme Other
主題 Faculty development
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
DOI
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.52731/lir.v004.288
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2185-9922
会議記述
会議名 16th IIAI International Congress on Advanced Applied Informatics, IIAI AAI 2024
回次 16
開始年 2024
開始月 07
開始日 06
終了年 2024
終了月 07
終了日 12
開催地 Takamatsu
言語 en
開催国 JPN
査読の有無
値 yes
研究者情報
URL https://hyokadb02.jimu.kyutech.ac.jp/html/100001662_ja.html
論文ID(連携)
値 10444188
連携ID
値 12583
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-31 02:33:22.203852
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3