ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・テクニカルレポート
  2. 九州工業大学教養教育院紀要
  3. 第9号

九州工業大学の教職課程における学修成果に対する意識 -自由回答による探索的検討-

https://doi.org/10.18997/0002001471
https://doi.org/10.18997/0002001471
0ed1391a-3b8a-4208-874c-6857207712fa
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyo09_p41_51.pdf kyoyo09_p41_51.pdf (1007 KB)
license.icon
Item type 紀要論文 = Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-24
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル
タイトル 九州工業大学の教職課程における学修成果に対する意識 -自由回答による探索的検討-
言語 ja
タイトル
タイトル Awareness of the Learning Outcomes of the Teacher Training Programme at Kyushu Institute of Technology -Exploratory Examination Using Open-Ended Responses-
言語 en
言語
言語 jpn
著者 佐藤, 友美

× 佐藤, 友美

WEKO 21356
e-Rad 80633825
Scopus著者ID 57216460382
九工大研究者情報 100001005

en Sato, Tomomi

ja 佐藤, 友美



Search repository
山田, 雅之

× 山田, 雅之

WEKO 32573
e-Rad 10610206
九工大研究者情報 100001320

ja 山田, 雅之


en Yamada, Masayuki

ja-Kana ヤマダ, マサユキ


Search repository
金子, 研太

× 金子, 研太

WEKO 35551
e-Rad 70750826
九工大研究者情報 100001600

ja 金子, 研太


en Kaneko, Kenta

ja-Kana カネコ, ケンタ


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Kyushu Institute of Technology has a teacher training programme that allows students to obtain teaching certificates for High School Teacher's License (Industrial Arts) and High School Teacher's License (Information). For students who are studying a different specialization to education, there is a need to develop and improve the curriculum unique to this university in order to send teachers who can support the growth of students to the school site within a limited time and effort. Therefore, it is necessary to first clarify the actual situation of what kind of learning the current teacher training programme at Kyushu Institute of Technology is providing to the students as learners, and what kind of transformation it is giving to the students. The aim is to gain insight into the aspects of the analysis needed to examine the trajectory of learning in the teacher training programme at Kyushu Institute of Technology. We were able to obtain responses from 17 students who were taking the practical training for teaching practice about their learning throughout the teacher training programme. As a result, it was suggested that the teacher training programme at Kyushu Institute of Technology is also providing the learning necessary for teachers who can support the growth of students in terms of their views of education, students and teachers, and career awareness.
言語 en
書誌情報 ja : 九州工業大学教養教育院紀要
en : Bulletin of Kyushu Institute of Technology (Institute of Liberal Arts)

巻 9, p. 41-51, 発行日 2025-03-31
出版者
出版者 九州工業大学教養教育院
言語 ja
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1279762X
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-1724
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18997/0002001471
ID登録タイプ JaLC
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-14 07:52:41.151215
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3