WEKO3
アイテム
コンシクエントポールを採用した磁気ギアードモータにおける高速ロータのベアリングレス化の検討
http://hdl.handle.net/10228/0002002071
http://hdl.handle.net/10228/000200207102970992-d097-4f46-b4ab-563a451634de
| Item type | 共通アイテムタイプ(1) | |||||||||||||||||||||
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| 公開日 | 2025-10-24 | |||||||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||||||
| タイトル | コンシクエントポールを採用した磁気ギアードモータにおける高速ロータのベアリングレス化の検討 | |||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||
| その他のタイトル | ||||||||||||||||||||||
| その他のタイトル | Investigation of Integrated Bearingless Motor to High-Speed Rotor in Consequent-Pole Type Magnetic Geared Motor | |||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| 著者 |
熊代, 明
× 熊代, 明
× 藤井, 勇介
WEKO
35629
× 千葉, 明
× Gruber, Wolfgang
× Jungmayr, Gerald
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| アクセス権 | ||||||||||||||||||||||
| アクセス権 | metadata only access | |||||||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||||||||||||||||
| 著作権関連情報 | ||||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 日本AEM学会 | |||||||||||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
| 内容記述 | Magnetic geared motors have many advantages over mechanical gearboxes, such as reduced maintenance and overload protection. However, the limited life of the mechanical bearings that hold the high-speed rotor is a problem in terms of durability. In order to solve this problem, the authors proposed a magnetic geared motor with additional three-phase windings to magnetically levitate the high-speed rotor. In this paper, a novel motor that applies the principle of a bearingless motor to a high-speed rotor is proposed for a consequent-pole type magnetic geared motor. Compared to the previously proposed magnetic geared motor with a magnetically suspended high-speed rotor, this method has the advantage of high torque density and improved controllability. In addition, the magnetic suspension and attraction forces in each topology were analyzed by finite element analysis. | |||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 日本AEM学会誌 巻 32, 号 1, p. 120-126, 発行日 2024 |
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| 出版社 | ||||||||||||||||||||||
| 出版者 | 日本AEM学会 | |||||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
| 主題 | consequent-pole PM | |||||||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
| 主題 | magnetic geared motor | |||||||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
| 主題 | magnetic suspension | |||||||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
| 主題 | wo-DOF controlled bearingless motor | |||||||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
| 資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||||||
| 出版タイプ | NA | |||||||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||||||||||||
| DOI | ||||||||||||||||||||||
| 識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||||||||
| 関連識別子 | https://doi.org/10.14243/jsaem.32.120 | |||||||||||||||||||||
| NCID | ||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AN10457520 | |||||||||||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 0919-4452 | |||||||||||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 2187-9257 | |||||||||||||||||||||
| 研究者情報 | ||||||||||||||||||||||
| URL | https://hyokadb02.jimu.kyutech.ac.jp/html/100001925_ja.html | |||||||||||||||||||||
| 論文ID(連携) | ||||||||||||||||||||||
| 値 | 10465843 | |||||||||||||||||||||
| 連携ID | ||||||||||||||||||||||
| 値 | 15465 | |||||||||||||||||||||