WEKO3
アイテム
組立て予圧を与えた動圧型気体フォイル軸受の最大負荷容量に対する軸受設計変数の影響
http://hdl.handle.net/10228/00006147
http://hdl.handle.net/10228/0000614787afa4ed-8eaa-44a5-9579-ae032d3b6390
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | 学術雑誌論文 = Journal Article(1) | |||||||||||||
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| 公開日 | 2017-04-18 | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | journal article | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 組立て予圧を与えた動圧型気体フォイル軸受の最大負荷容量に対する軸受設計変数の影響 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | Effect of Design Variables on Maximum Load Capacity of Hydrodynamically Air-Lubricated Foil Journal Bearings with Assembly Preload Applied | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 著者 |
畠中, 清史
× 畠中, 清史
WEKO
19837
× 山口, 陽平 |
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| 抄録 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
| 内容記述 | Hydrodynamically air-lubricated foil journal bearings are prospective applicants for machine elements that can support a small-sized rotor of high-speed rotary machinery, such as a micro gas turbine. The smooth surface of the bearing deforms elastically, depending on an applied bearing load, since it is a flexible foil that is supported elastically. Bump foil journal bearing is a kind of the bearings. The bearing consists of two foils. One is cylindrical and named as a top foil. The other is corrugated and named as a bump foil. The top foil is supported elastically by the bump foil. As the foils are forced into the bearing sleeve in assembling the bearing, the top foil deforms due to the assembly preload from the bump foil. The previous prediction was conducted without the preload being considered. This study aims at predicting the maximum load capacity of the bearing with the preload, by using two models. One corresponds to the bearing with an infinitely static friction between the two foils and the other to the bearing without the friction. It is found that each of the bearing design variables has an effect on the capacity obtained with the preload being considered. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 日本機械学會論文集. C編 巻 74, 号 741, p. 1154-1162, 発行日 2008-05-01 |
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| 出版社 | ||||||||||||||
| 出版者 | 日本機械学会 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| DOI | ||||||||||||||
| 関連タイプ | isVersionOf | |||||||||||||
| 識別子タイプ | DOI | |||||||||||||
| 関連識別子 | https://doi.org/10.1299/kikaic.74.1154 | |||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 1884-8354 | |||||||||||||
| 著作権関連情報 | ||||||||||||||
| 権利情報 | 一般社団法人日本機械学会 | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Tribology | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Lubrication | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Hydrodynamic Bearing | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Foil Journal Bearing | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Steady-State Analysis | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Load Capacity | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Preload | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | AM | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||||||||
| 査読の有無 | ||||||||||||||
| 値 | yes | |||||||||||||
| 連携ID | ||||||||||||||
| 値 | 671 | |||||||||||||