ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・テクニカルレポート
  2. 九州工業大学教養教育院紀要
  3. 第2号

大学進学の理由が大学適応感とキャリア発達に及ぼす影響 ―不登校傾向の高い生徒の援助への提言―

https://doi.org/10.18997/00006513
https://doi.org/10.18997/00006513
795181f7-e267-49eb-9cf6-f26aa7725232
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyo02_p17_28.pdf kyoyo02_p17_28 (1.7 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 = Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-02-28
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル
タイトル 大学進学の理由が大学適応感とキャリア発達に及ぼす影響 ―不登校傾向の高い生徒の援助への提言―
言語 ja
タイトル
タイトル Influence of student’s reasons for entrance into university on university adjustment and career development: Proposal on support for students having a tendency towards non-attendance at school
言語 en
言語
言語 jpn
著者 佐藤, 友美

× 佐藤, 友美

WEKO 21356
e-Rad 80633825
Scopus著者ID 57216460382
九工大研究者情報 100001005

en Sato, Tomomi

ja 佐藤, 友美



Search repository
米光, 真由美

× 米光, 真由美

WEKO 21357

ja 米光, 真由美

en Yonemitsu, Mayumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Students who tended to be absent at high-school are more likely to dropout from university and less able to develop career skills. Educational psychological findings suggest that fostering autonomous motivation to entrance is effective for high-school students to well-future adjustment to university. For testing the possibility, this study investigated which type of entrance motivation led to well-adjustment and career adaptability at university. One hundred sixty-three university freshmen answered self-reported questionnaire on the reasons for entrance, subjective adjustment to university, and career adaptability. The results revealed that the degree of study-orientation and that of academic ability respectively had positive and negative correlation to both university-adjustment and higher career adaptability. The extracurricular activities oriented reason, which is the other type of autonomous reason, had no relation to both university-adjustment and career adaptability. It would be therefore to foster study-orientation motivation of high-school students before entrance, preventing from their future-maladjustment to university.
言語 en
書誌情報 ja : 九州工業大学教養教育院紀要
en : Bulletin of Kyushu Institute of Technology (Institute of Liberal Arts)

号 2, p. 17-27, 発行日 2018-02-28
出版者
出版者 九州工業大学教養教育院
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1279762X
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-1724
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
査読の有無
値 no
ID登録
ID登録 10.18997/00006513
ID登録タイプ JaLC
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:53:10.785335
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3