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  1. 学術雑誌論文
  2. 5 技術(工学)

Thermochemical Performance of a Lightweight Charring Carbon Fiber Reinforced Plastic

http://hdl.handle.net/10228/00007621
http://hdl.handle.net/10228/00007621
4d12f406-40e7-4a34-bf34-370195729f4e
名前 / ファイル ライセンス アクション
LaSEINE-2012_05.pdf LaSEINE-2012_05.pdf (799.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 = Journal Article(1)
公開日 2020-02-19
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
タイトル
タイトル Thermochemical Performance of a Lightweight Charring Carbon Fiber Reinforced Plastic
言語 en
言語
言語 eng
著者 Okuyama, Keiichi

× Okuyama, Keiichi

WEKO 26841

en Okuyama, Keiichi

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Kato, Sumio

× Kato, Sumio

WEKO 26842

en Kato, Sumio

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Ohya, Hiroaki

× Ohya, Hiroaki

WEKO 26843

en Ohya, Hiroaki

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A new class of lightweight carbon fiber reinforced plastic (CFRP)–-the lightweight ablator series for transfer vehicle systems (LATS)–-has recently been developed. The LATS is fabricated by heating and pressurizing a material in which resin is impregnated in the laminated carbon fiber felt. A characteristic required to ensure the excellence of a conventional lightweight CFRP ablator of the LATS is the simplicity of the resin impregnation process. Since dried bulk density can be easily controlled, this manufacturing method is beneficial for use in the aerospace industry. Here, the ablation characteristics of this material under high-enthalpy airflow are described by a recently developed computer code to simulate the one-dimensional transient thermal behavior. The validity of the mathematical model and the applicability of the ablation code are then discussed by comparing the simulated and experimental results of arc-heated tests with the LATS. A new index adopted in this study predicted the mass loss rate; the measured and estimated values of the total mass loss rate in various test conditions are in good agreement. Thus, a heated LATS material shows excellent performance characteristics for use in re-entry vehicles, and its surface and in-depth temperatures can be estimated using the developed analysis code.
言語 en
書誌情報 en : Transactions of the Japan Society for Aeronautical and Space Sciences

巻 56, 号 3, p. 159-169
出版社
出版者 日本航空宇宙学会
言語 ja
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.2322/tjsass.56.159
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 578
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA0086707X
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0549-3811
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2189-4205
著作権関連情報
権利情報 Copyright (c) 2013 The Japan Society for Aeronautical and Space Sciences
キーワード
主題Scheme Other
主題 Heat Shield System
キーワード
主題Scheme Other
主題 Ablator
キーワード
主題Scheme Other
主題 Carbon Fiber Reinforced Plastic (CFRP)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Re-entry
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
査読の有無
値 yes
連携ID
値 7985
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Ver.1 2023-05-15 13:40:13.385385
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