ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学会・会議発表論文
  2. 学会・会議発表論文

Back to the Drawing Board: A Longitudinal Study of Fossilized Errors

http://hdl.handle.net/10228/00008087
http://hdl.handle.net/10228/00008087
22122db0-506c-43ca-87f3-7c01dc0c6265
名前 / ファイル ライセンス アクション
10362442.pdf 10362442.pdf (496.8 kB)
Item type 会議発表論文 = Conference Paper(1)
公開日 2021-03-22
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
タイトル
タイトル Back to the Drawing Board: A Longitudinal Study of Fossilized Errors
言語 en
言語
言語 eng
著者 ロング, ロバート ウィリアム

× ロング, ロバート ウィリアム

WEKO 3992
e-Rad 00284589
ORCiD 0000-0002-8693-1783

ja ロング, ロバート ウィリアム


en Long, Robert William

Search repository
渡邉, 浩明

× 渡邉, 浩明

WEKO 29287
九工大研究者情報 100000880

en Watanabe, Hiroaki

ja 渡邉, 浩明

ja-Kana ワタナベ, ヒロアキ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The problem of fossilized errors has been a problematic issue with EFL researchers because it shows that traditional methods of instruction are not effective. Fossilized errors were thus examined with university-level first-year Japanese EFL students to better understand the context in which they are occurring and their frequency over the course of an academic year. Data was collected from two corpora, the Monologic and Dialogic Corpus (MDC) 2019, which has 20,368 words, and 42 subjects, and the second corpus MDC2020, which has 16,997 words and 29 participants. Errors in the 2019/2020 corpora were identified and then coded for frequency; results showed the following fossilized errors: articles deletions (92/94), prepositions (39/43) plurals (54/55), subject-verb agreement (85/46), and general wording (60/69). However, in looking at clauses with errors/100 words, there were 5.29 errors in the 2019 corpus, whereas, in the 2020 corpus, there was a slight improvement of 3.35 errors/100 words, indicating that marginal progress was made. These results show many of these errors are interlingual and that students are unaware of their errors that they are making in their spontaneous speech. Alternative methods of instruction are thus needed in EFL education to highlight awareness and self-editing skills.
言語 en
備考
内容記述タイプ Other
内容記述 The IAFOR International Conference on Education (IICE2021), January 6-9, 2021, Hawaii, USA(新型コロナ感染拡大に伴い、オンライン開催に変更)
書誌情報 en : IAFOR International Conference on Education – Hawaii 2021, Official Conference Proceedings

p. 183-198, 発行日 2021-01
出版社
出版社 International Academic Forum
言語 en
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.22492/issn.2189-1036.2021.13
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2189-1036
著作権関連情報
権利情報 Copyright (c) The International Academic Forum 2021
キーワード
主題Scheme Other
主題 Fossilized Errors
キーワード
主題Scheme Other
主題 Error Correction
キーワード
主題Scheme Other
主題 Corpora
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
査読の有無
値 yes
研究者情報
URL https://hyokadb02.jimu.kyutech.ac.jp/html/100000880_ja.html
研究者情報
URL https://hyokadb02.jimu.kyutech.ac.jp/html/178_ja.html
論文ID(連携)
値 10362442
連携ID
値 8610
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:45:09.650671
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3