ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要・テクニカルレポート
  2. 九州工業大学教養教育院紀要
  3. 第6号

持続可能な開発のための教育(ESD)におけるポリティカル・エコロジー論の視点の活用: 大学の教養科目を中心に

https://doi.org/10.18997/00008740
https://doi.org/10.18997/00008740
795264ec-a71f-43f5-af92-9b8fc3706ed6
名前 / ファイル ライセンス アクション
kyoyo06_p1_16.pdf kyoyo06_p1_16.pdf (1.2 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 = Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-03
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
タイトル
タイトル 持続可能な開発のための教育(ESD)におけるポリティカル・エコロジー論の視点の活用: 大学の教養科目を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Applying the perspectives of political ecology to Education for Sustainable Development: Focusing on general education subjects at universities
言語 en
言語
言語 jpn
著者 大田, 真彦

× 大田, 真彦

WEKO 21362
e-Rad 80752279
Scopus著者ID 55175005700

en Ota, Masahiko

ja 大田, 真彦



Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Political ecology is an interdisciplinary academic field to analyze environmental problems from political perspectives. Political ecology can contribute to the practice of Education for Sustainable Development (ESD), as it provides critical and integrated insights on factors that hinder sustainable development. This article examined how meaningful application of the perspectives of political ecology to ESD can be realized. First, the author defined the contributions to ESD as contributions to the development of learners’ sustainability key competencies, and examined which competencies political ecology is particularly linked with. Out of the eight sustainability key competencies defined by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), political ecology was particularly relevant to systems thinking, normative, critical thinking, and integrated problem-solving competencies. Second, the author presented actual lecture cases to confirm how political ecology can be used to develop sustainability key competencies in the context of university general education. The author introduced a subject focusing on oil palm production and consumption to address systems thinking and integrated problem-solving competencies and a class focusing on framing of tropical swidden agriculture to address critical thinking competency.
言語 en
書誌情報 ja : 九州工業大学教養教育院紀要
en : Bulletin of Kyushu Institute of Technology (Institute of Liberal Arts)

号 6, p. 1-16, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 九州工業大学教養教育院
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1279762X
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-1724
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
査読の有無
値 no
ID登録
ID登録 10.18997/00008740
ID登録タイプ JaLC
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:56:26.436780
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3